Ignite session: Digitálny terapeut vo vrecku pacienta
Obrna lícneho nervu môže zastihnúť každého z nás a jej najčastejším pôvodcom môže byť vírusové ochorenie, porážka, nádor, chirurgicky zásah alebo nebezpečný prievan. Ochrnutie jednej polovice tváre pacienta znemožňuje nie len pohyblivosť svalov ale aj bežné denné činnosti ako stravovanie, rozprávanie či vystupovanie na verejnosti, čím zvyšuje riziko vzniku depresie u pacientov. Nesprávné prevádzanie tvárových cvičení zapríčinuje abnormalne pohyby svalov (sykinézy), ktoré sa pravidelným opakovaním stávaju nežiadúcou súčasťou prejavu tváre. Proces liečby pacienta pozostáva z rehabilitačného programu u fyzioterapeuta a domáceho cvičenia, ktoré má vykonávať pacient pred zrkadlom.
Projekt FaceRehab vyplňa priestor nekontrolovaného domáceho cvičenia bez lekárskeho dohľadu ale zároveň ponúka úplne novú digitálnu liečbu v čase COVID-19, ktorej výsledkom sú nie len spokojní pacienti ale aj dáta o progrese liečby pacienta prvý krát v digitálnej podobe. Pomocou hlbkých kamier v telefóne sa naša aplikácia stáva terapeutom vo vrecku, ktorý využíva 3D model tváre a ponúka digitálnu liečbu pozostavajúcu z diagnostickej aj tréningovej časti. Interaktívnou formou v aplikácií sa snažíme pacienta motivovať, informovať o jeho stave a progrese, pripomínať aj upozorňovať na potencionálny vznik synkinéz pri nesprávnom cvičení.
Všetky zozberané informácie o stave a progrese sú následne dostupné pre zdravotnícky personál. Úplne nové dáta o zdravotnom stave pacienta môžme exportovať do zdravotných kariet ale aj na špecifikáciu individuálnej liečby pacienta pre fyzioterapeuta a neurológa.
Našou víziou je priniesť pacientom s parézou lícneho nervu ich úsmev späť.
Projekt FaceRehab vyplňa priestor nekontrolovaného domáceho cvičenia bez lekárskeho dohľadu ale zároveň ponúka úplne novú digitálnu liečbu v čase COVID-19, ktorej výsledkom sú nie len spokojní pacienti ale aj dáta o progrese liečby pacienta prvý krát v digitálnej podobe. Pomocou hlbkých kamier v telefóne sa naša aplikácia stáva terapeutom vo vrecku, ktorý využíva 3D model tváre a ponúka digitálnu liečbu pozostavajúcu z diagnostickej aj tréningovej časti. Interaktívnou formou v aplikácií sa snažíme pacienta motivovať, informovať o jeho stave a progrese, pripomínať aj upozorňovať na potencionálny vznik synkinéz pri nesprávnom cvičení.
Všetky zozberané informácie o stave a progrese sú následne dostupné pre zdravotnícky personál. Úplne nové dáta o zdravotnom stave pacienta môžme exportovať do zdravotných kariet ale aj na špecifikáciu individuálnej liečby pacienta pre fyzioterapeuta a neurológa.
Našou víziou je priniesť pacientom s parézou lícneho nervu ich úsmev späť.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
Veronika Hudzíková
Svet inovácií ma začal zaujímať ešte počas študentských čias na Technickej Univerzite. Zhmotnenie nápadu do realistickej podoby ma neustále naplňalo a to najmä v momentoch keď dané riešenie slúžilo na pomoc. Moje prvé projekty začínali na hackatónoch ako merače kvality ovzdušia v Košiciach až ku aplikovaniu bluetooth vysielačov slúžiacich pri navigácií nevidiacich. Pri pomoci nevidiacim to ale nezostalo len pri nápade. Navigáciu v interiéri sme spoločne s tímom, Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska a spoločnosťou T-Systems Slovakia realizovali v priestoroch Východoslovenského múzea v Košiciach. Vytvorili sme tak interaktívneho sprievodcu expozíciou nie len pre bežného návštevníka ale najmä pre ľudí so zrakovým postihnutím za využit…
Zobraziť viac informácií o spíkrovi