Dnes už mnohých žiakov veľmi nemotivuje čierna alebo zelená tabuľa, na ktorú píše učiteľ kriedou a žiak si má z nej opisovať.
Mladá generácia pozná už iné „fascinujúce“ technológie, ktoré ich motivujú k záujmu k väčšiemu výkonu, k hravosti v poznávaní, o skušaniu a objavovaniu. Ako mysíme na digitálny svet, ktorý ich opklopuje a ktorý pomaly ale iste „posiela niektoré klasické veci do zabudnutia“. Medzi ne už sa pomaly dostáva aj klasická tabuľa.
V príspevku chceme prezentovať modernizácu vzdelávania s podporou digitálneho obsahu Planeta vedomostí s použitím interaktívnej tabule. Na Slovenku v rámci Iniciatívy za digitálne školy – IDeŠ, 7 škôl experimentálne overuje možnosti modernizácie vzdelávania, ktoré je veľkou výzvou pre spúšťajúci sa školskú reformu. V príspevku budeme prezentovať prvé výsledky z experimentálneho overovania digitálneho obsahu a nových metód vzdelávania pre prírodovedné predmety na základných a stredných školách.
Kľúčové slová: Tradičná škola, Moderná škola, Školská reforma, Univerzálne kurikulum, Obsah a e-vzdelávanie pre K12 vzdelávací systém, Personalizácia vzdelávania