Rastislav Machel
V roku 1992 absolvoval Elektrotechnickú fakultu SVŠT (dnes STU) v Bratislave. Počínajúc rokom 1992 sa ako nezávislý konzultant venuje riešeniu problémov v oblasti informačnej bezpečnosti a manažmentu systémov ochrany dát. Podieľal sa na projektoch pre Ministerstvo obrany ČSFR, Vojenskú políciu AČR, IBM Slovakia, COM Teplice, ANACOMP Wiesbaden, DataCentrum, Všeobecnú zdravotnú poisťovňu, Úrad geodézie kartografie a katastra SR.
Od roku 1999 pôsobil ako konzultant pre META Group CESE. Je absolventom tréningových programov pre hodnotenie riadenia informačných systémov v súlade s postupmi ITIL (META Group RSMVA Practice). V spoločnosti META Group sa venuje problematike riadenia systémov ochrany dát a riadenia spoľahlivosti kritických komponentov infraštruktúr informačných systémov.
V rokoch 2000 až 2002 pôsobil ako jeden z členov pracovnej skupiny pripravujúcej slovenskú verziu zákona o elektronickom podpise. Je členom AFCEA, členom predstavenstva Slovenskej asociácie pre informačnú bezpečnosť (SASIB), držiteľom certifikátu CISSP v súlade s podmienkami stanovenými medzinárodným certifikačným združením (ISC)2.
Od roku 1999 pôsobil ako konzultant pre META Group CESE. Je absolventom tréningových programov pre hodnotenie riadenia informačných systémov v súlade s postupmi ITIL (META Group RSMVA Practice). V spoločnosti META Group sa venuje problematike riadenia systémov ochrany dát a riadenia spoľahlivosti kritických komponentov infraštruktúr informačných systémov.
V rokoch 2000 až 2002 pôsobil ako jeden z členov pracovnej skupiny pripravujúcej slovenskú verziu zákona o elektronickom podpise. Je členom AFCEA, členom predstavenstva Slovenskej asociácie pre informačnú bezpečnosť (SASIB), držiteľom certifikátu CISSP v súlade s podmienkami stanovenými medzinárodným certifikačným združením (ISC)2.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
ENISA a jej úloha
-
Ako začať využívať elektronickú podateľňu - bezpečnostné, technické a legislatívne aspekty
Zákon o elektronickom podpise a súvisiace vykonávacie vyhlášky vytvorili základné legislatívne predpoklady pre elektronickú komunikáciu občanov s orgánmi štátnej a verejnej správy. V praktickom využití zaručeného elektronického podpisu pri komunikácii občana s orgánmi verejnej moci alebo verejnej správy zohráva kľúčovú úlohu práve elektronická podateľňa. Elektronická podateľňa reprezentuje centrálny bod, prostredníctvom ktorého orgán verejnej moci alebo verejnej správy manipuluje s elektronickým dokumentom (podpísaným zaručeným elektronickým podpisom) v styku s fyzickými osobami, s právnickými osobami alebo s inými orgámni verejnej moci alebo verejnej správy. Príspevok účastníkov v stručnosti zoznámi s legislatívnym zázemím elektronickej podateľne, základnou schémou činnosti elektronickej podateľne ako aj s bezpečnostnými mechanizmami elektronickej podateľne, ktoré musia byť implementované pre dosiahnutie dôvery pri komunikácii v elektronickej forme.