Jednou z hlavých úloh eID karty pri elektronizácii štátnej a verejnej správy je umožniť občanovi bezpečným a dôveryhodným spôsobom pristupovať k elektronickým službám. Ak hovoríme o elektronických službách, nie je rozumné zamerať sa len na eGovernment. Je potrebné hovoriť zároveň aj o eHealthe, eBankingu, eVotingu, eShoppingu a ďalších e-službách. Na eID kartu je potrebné nazerať v tomto kontexte nielen ako na bezpečné úložište osobných a citlivých údajov o občanovi - držiteľovi eID karty, ale aj ako na vstupnú bránu k ďalším osobným informáciám. Z toho vyplýva súbor rizík pre ochranu súkromia občanov prostredníctvom nechceného zverejnenia osobných informácií. Tieto riziká môžu mať za následok silnú demotiváciu občanov pri používaní eID kariet. Aké opatrenia a technické riešenia by mal vydavateľ karty prijať na elimináciu týchto rizík, najmä v prípadoch, ak je vlastníctvo takýchto kariet pre občanov povinné? Ako môže na Slovensku vyzerať konkrétna aplikácia eID kariet v praxi?
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
Michal Ševčík
Michal Ševčík ukončil svoje vzdelanie na Slovenskej technickej univerzite v odbore Computer Science. Po ukončení štúdia začal získavať profesionálne skúsenosti na pozícii junior analytika pracujúceho pre spoločnosť Digital. Neskôr získaval skúsenosti a zručnosti na projektoch zameraných na vývoj softvéru pre kľúčových hráčov na finančnom a hypotekárnom trhu na Novom Zélande a v Austrálii. Od jeho návratu v roku 2001 pracoval pre Compaq a neskôr pre Hewlett-Packard ako biznis analytik a solution architekt využívajúc svoje skúsenosti s analýzou, dizajnom a implementáciou komplexných IT projektov sa podieľal na projektoch systémovej integrácie vo verejnom sektore. Od roku 2004 je zameraný najmä na technológie a projekty súvisiace s elektron…
Zobraziť viac informácií o spíkrovi