Úspešné zavedenie rakúskeho systému elektronického mýta
Ako a prečo bol rakúsky systém elektronického mýta pre nákladnú dopravu úspešne implementovaný?
Bol to cieľ rakúskej vlády vytvoriť výber mýtneho podľa princípu "plať - keď používaš" pre nákladné autá s povolenou nosnosťou nad 3,5 tony prostredníctvom diaľkovo riadeného systému výberu mýta. Vďaka tomuto systému je zabezpečené aj financovanie rakúskeho cestného operátora ASFINAG.
V príspevku budú stručne prezentované úlohy spoločnosti ASFINAG a princípy elektronického mýtneho HGV systému. Taktiež budú uvedené rozhodnutia a zvolené postupy. Na záver bude stručne predstavený aj samotný systém elektronického mýta a jeho prevádzka.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
Anton Sieber
Anton Sieber získal titul PhD v oblasti technickej fyziky a titul MBA pre všeobecný manažment.
Od roku 1998 pracuje v rakúskej spoločnosti ASFINAG, ktorá je dialničným operátorom, so zodpovednosťou za technické aspekty prípravy a vyhodnocovania tendrov pre dialničné mýto pre nákladnú dopravu. Zodpovedal tiež za technický dohľad pri realizácií zmeny procesu na elektronický výber dialničného mýta v spoločnosti ASFINAG.
V súčasnosti zodpovedá za dohľad a monitoring technickej prevádzky elektronického výberu mýta pre nákladnú dopravu a autobusy. Taktiež pracuje na realizácii interoperability rakúskeho systému elektronického mýta pre nákladnú dopravu s inými obdobnými systémami v štátoch susediacich s Rakúskom.
Zobraziť viac informácií o spíkrovi