Staňte sa partnerom

Back-office pre verejnú správu

/ Prednáška
Sféra informačných technológií patrí k najdynamickejším oblastiam svetového hospodárstva. Účastníkom diania na tejto scéne dokázala doba priniesť už množstvo prekvapení - príjemných aj nepríjemných. Toto platí pre podnikateľov a investorov, rovnako sa to však týka aj oblasti verejnej správy, kde nepôsobí rizikový kapitál a neexistujú komerčné mechanizmy na korekciu chybných strategických rozhodnutí. Tieto môžu mať pritom negatívny dopad na celý rezort, región alebo štát. Namieste je preto otázka, akým spôsobom bude verejná správa stanovovať svoje priority v turbulentnom IT prostredí a akými kritériami sa bude riadiť pri strategickom rozhodovaní. Skúsenosti zo zahraničia ukazujú, že verejná správa je úspešná vtedy, ak zvolenú produktovú a implementačnú stratégiu optimálne priblíži podnikovej praxi. Predovšetkým je tým myslená prax veľkých podnikov a nadnárodných korporácií, ktoré sa k verejnej správe najviac blížia v ukazovateľoch ako je finančný obrat, počty zákazníkov a zamestnancov a zložité dodávateľské vzťahy. To značí že verejná správa: • musí uspokojovať svojich zákazníkov (občania, právnické osoby) tým, že im vo svojich inštitúciach poskytuje služby a informácie, • musí nakupovať od dodávateľov a to výhodne, pretože to robí za peniaze občanov (akcionárov), • musí sa správať transparentne (preukázateľnosť, auditovateľnosť) a realizovať svoje procesy úsporne, V príspevku poukazujeme na analógie medzi oboma sférami a nabádame predstaviteľov verejného sektora, aby sa prihlásili ku konceptu mnohonásobne odskúšanému nielen v podnikovej praxi ale aj vo viacerých krajinách, ktoré si postavili za cieľ zefektívnenie fungovania vlastného aparátu. Jadrom a hlavnou myšlienkou nášho príspevku je fakt, že kostrou informačného systému podniku a zároveň prioritne udržiavaným systémom veľkého podniku je jeho ERP/ERM systém (systém plánovania a riadenia podnikových zdrojov). Strategickým cieľom akcionárov a manažmentu je • aby bol spoľahlivý a bezpečný, a to z hľadiska bezporuchového chodu podniku, sprístupnenia pracovných postupov naozaj oprávneným ľuďom a dlhodobej dôvernosti a integrity spracovávaných dát. • aby poskytoval konsolidované údaje použiteľné pre vrcholové rozhodovanie a aby umožňoval analýzy a prognózy • aby sa spracované údaje dali okamžite použiť pre riadenie i pre operatívne činnosti • aby sa dal horizontálne integrovať s CRM, SCM, vertikálne s podnikovými systémami riadenia výroby a aby s poskytoval poskytoval dáta pre MIS.
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025

Peter Prónay

Siemens Business Services s.r.o., Bratislava, SR
Dátum narodenia:    9.12.1951 Odborná prax:        1976-1990 Ústav aplikovanej kybernetiky, Bratislava, SR Vývojový pracovník v oblasti paketových počítačových sietí 1981-1986 IIASA (Int. Institute for Applied Systems Analysis) Laxenburg, Austria Zástupca vedúceho oddelenia Computer Services, správca LAN           Administroval systémy UNIX Navrhol a realizoval jednu z prvých LAN na technológii TCP/IP v Európe 1990 SWH, spol. s r.o., Bratislava, SR Konateľ a spoluzakladateľ firmy         Inicioval založenie a riadil spoločnosť, ktorá sa neskôr transformovala na prvého ISP na Slovensku: EUnet Slovakia. Spoločne s Ing. Gejzom Büchlerom zahájil prevádzku prvého internetového uzla na Slovensku a v Čechách (uzol uniba…
Zobraziť viac informácií o spíkrovi
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným