Martin Terkovič
Martin Terkovič je generálnym riaditeľom spoločnosti ICZ Slovakia a. s. V odbore IT technológií pôsobí od roku 1998. Od roku 2003 pôsobil ako riaditeľ IT spoločnosti Exprit, ktorá sa neskôr stala súčasťou skupiny ICZ. Počas svojej profesionálnej kariéry p. Terkovič vybudoval z malej, takmer rodinnej firmy úspešnú spoločnosť, ktorá už niekoľko rokov pracuje na projektoch celoslovenského významu a stala sa spoľahlivým partnerom vo verejnom obstarávaní organizácií verejnej správy SR.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
Projekt Elektronický systém monitoringu osôb
Prečo by vám prednáška nemala uniknúť?
Projekt Elektronický systém monitoringu osôb (ESMO) vstupuje do praktického života. Riaditeľ dodávateľskej spoločnosti ICZ Slovakia priblíži, čo všetko spusteniu projektu do praxe v rámci Slovenskej republiky predchádzalo, ako aj to, aké podmienky bolo nevyhnutné splniť pre jeho úspešnú realizáciu a implementáciu.
Anotácia:
Inovatívna služba “Elektronický monitoring obvinených a odsúdených osôb” umožňuje flexibilnejšie udeľovanie alternatívnych trestov (napr. domáce väzenie, monitorovanie dodržiavania zákazu priblíženia sa k inej osobe a lokalite, dodržiavanie určených hodín pobytu na pracovisku, ako aj sledovanie konzumácie alkoholických nápojov či omamných látok, a pod.). Tieto tresty sú výrazne efektívnejšie v náprave odsúdených, než ich umiesťovanie v nápravnom zariadení. Využitie e-služieb projektu pokrýva aj také oblasti, ako sú napríklad prípady domáceho násilia, drobných krádeží, obťažovania alebo neprispôsobivého susedského správania. Elektronické monitorovanie je možné využiť v troch základmých etapách trestnej justície, t.j. pred samotným súdnym rozhodnutím o vine a treste, ako súčasť alternatívneho trestu voči trestu odňatia slobody aj po prepustení ako súčasť probačného dohľadu.
Implementáciou projektu sa zavádza moderný, efektívny a integrovaný informačný systém poskytujúci elektronické služby súvisiace s elektronickým monitoringom obvinených a odsúdených osôb slúžiaci občanom, podnikateľom, ako aj samosprávam a budú vytvorené podmienky pre flexibilnejšie udeľovanie alternatívnych trestov, ktoré sú výrazne efektívnejšie vo vzťahu k resocializácii, reedukácii a náprave odsúdených než umiestnenie v nápravnom zariadení.