Európou to hýbe a my budeme pri tom!
Na európskej úrovni sa dejú veľké veci! Európska komisia zverejnila dlho očakávaný balíček k elektronickému obchodu. Tento balíček je kľúčovou súčasťou Stratégie EÚ k jednotnému digitálnemu trhu, ktorý patrí aj medzi 5 hlavných priorít nášho nastávajúceho predsedníctva. Že to bude mať významný dopad aj na biznis a slovenských ľudí, už niet pochýb. Ak chcete vedieť, či sa dočkáme odstránenia „geoblockingu“, zlacnenia cezhraničného doručovania zásielok, zmien v audiovizuálnych mediálnych službách alebo regulácie platforiem, ako Google či Facebook, príďte si vypočuť tých najkompetentnejších – viceprezidenta EK a bývalého estónskeho premiéra Andrusa Ansipa pre jednotný digitálny trh, lídrov viacerých európskych krajín, ako aj zodpovedných ľudí z Európskej komisie a Slovenska.
Chcete sa dozvedieť o týchto horúcich novinkách z prvej ruky? Viceprezident Ansip (mimochodom bývalý veľmi úspešný estónsky premiér) osobne, spolu s plejádou ďalších skvelých spíkrov zavíta druhý júnový štvrtok do Bratislavy, aby o tom porozprávali. Príďte na Jarnú konferenciu ITAPA 9. júna 2016 do Grand Hotel River Park, a Luxury Collection Hotela v Bratislave a vypočujte si všetko na vlastné uši. Nenechajte si ujsť hviezdne obsadenie podujatia. V úvodnej časti sa dozviete všetky novinky z EK od jej najvyššieho predstaviteľa pre jednotný digitálny trh. Táto téma vyvrcholí napínavým duelom v paneli diplomatov, biznismenov a vysokých vládnych úradníkov z Francúzska, Nemecka, Dánska a ďalších krajín, ktorí budú navrhované riešenia brániť alebo podporovať.
Budeme mať teda Európsky Google? Dozviete sa v paneli „Bitka digitálnych platforiem v Európe?“ počas dopoludňajšieho programu Jarnej konferencie ITAPA.
Registrujte sa TU
Doplňujúce info - najdôležitejšie legislatívne iniciatívy prijatého balíčka:
- návrh nariadenia na odstránenie geografickej diskriminácie a iných foriem diskriminácie na základe štátnej príslušnosti či bydliska – tzv. geoblocking
(zákazníci by mali mať možnosť nakupovať tovary a služby za nediskriminačných podmienok v rámci celej EÚ) - návrh nariadenia pre cezhraničné doručovanie balíkov
(cieľ je zvýšiť cenovú transparentnosť a efektívnejšiu reguláciu cezhraničného doručovania balíkov, čo by prinášalo spotrebiteľom, ale aj malým a stredným podnikom najmä z okrajových regiónov EÚ významný profit) - návrhu revízie smernice o audiovizuálnych mediálnych službách
(pôjde o úpravu spoločných pravidiel pre vyššiu podporu európskych diel cez zavedenie kvót, ochranu maloletých, či oblasť reklamy na základe princípu krajiny pôvodu)
Veľmi dôležitou súčasťou balíčka je aj stratégia EK k postaveniu on-line platforiem na vnútornom trhu EÚ (napr. vyhľadávačov, porovnávačov, sociálnych sietí, elektronických trhovísk a obchodov s aplikáciami), ktorá v posledných mesiacoch vyvolávala radu rozličných kontroverzií a obáv z budúcej regulácie. On-line platformy zohrávajú kľúčovú úlohu v oblasti inovácií a rastu na jednotnom digitálnom trhu. Zásadne zmenili prístup k informáciám, pričom efektívnejším spôsobom prepojili kupujúcich s predávajúcimi. Európska komisia sa preto pokúša vytvoriť vyvážené prostredie, ktoré tieto investície bude aj naďalej priťahovať a udržiavať.
Všetky zo spomínaných iniciatív majú priamy dopad na slovenské Predsedníctvo Rady EÚ, kde bude úlohou Slovenska dosiahnuť prijatie a dohodu na úrovni všetkých členských krajín, alebo aspoň dosiahnuť pokrok.