Atos prinesie do vzdelávania rozšírenú realitu
Bratislava, 18.5. 2015 – Už o pár rokov by sa aj slovenskí študenti technických smerov mohli do štúdia doslova ponoriť. Európsky projekt Newton skúma možnosti, ako využiť najnovšie technológie pri vzdelávaní. Zážitok a celkovú efektivitu vzdelávacích metód by mali zlepšiť zariadenia pre rozšírenú realitu či viaczmyslové učenie Na projekte sa podieľa aj spoločnosť Atos IT Solutions and Services. Dokáže v ňom zužitkovať svoje bohaté skúsenosti z prípravy a vytvárania digitálneho vzdelávacieho obsahu na národnej úrovni.
„Mladá generácia už chce prijímať obsah spôsobom, ktorý jej je vlastný – pomocou moderných technológií,“ vysvetľuje Oskar Kadlec, ktorý má projekt v Atose na starosti. „Ak chceme mladých ľudí zaujať, musíme zmeniť prístup a vrátiť sa napríklad k škole hrou. To znamená využiť technológie aj na vytvorenie súťaživého prostredia, ktoré bude k vzdelávaniu motivovať,“ hovorí.
Projekt Newton (Networked Labs For Training In Sciences And Technologies) je súčasťou programu Európskej únie Horizont 2020 pre študentov druhého a tretieho stupňa. Zameriava sa najmä na technické odbory, ktoré sa v angličtine dajú zastrešiť pod skratku STEM (Science, Technology, Engineering, Math). Podieľa sa na ňom šesť univerzít a osem firiem zo siedmich krajín. Slovensko v ňom okrem spoločnosti Atos zastupuje Slovenská technická univerzita. Atos spolupracuje aj s občianskym združením Imobilio, takže výsledkom bude platforma prístupná aj pre študentov s fyzickým postihnutím.
Rozšírená realita i viac zmyslov
„Cieľom je strategická zmena v prístupe k vzdelávaniu. Od statických, či čiastočne dynamických modelov sa prechádza k úplne inej dimenzii,“ vysvetľuje podstatu budovanej platformy O. Kadlec.
Projekt kladie veľký dôraz na hry a gamifikáciu, ktoré majú študentov motivovať. Experimentuje aj s viaczmyslovým vnímaním. Jeho cieľom je zapojiť do vzdelávania napríklad hmat alebo čuch a prispieť tak k kvalitnejšiemu osvojeniu si učiva.
Zložitý svet matematiky a technických smerov im má zase priblížiť rozšírená realita – stav, keď sa pomocou technického zariadenia do reálneho prostredia premieta virtuálna vrstva, umožňujúca vysvetľovať, skúšať i simulovať rôzne modely. Práve vizualizačné nástroje bude pripravovať slovenská pobočka Atosu.
Od škôl po priemysel
Atos má s prípravou vzdelávacích programov bohaté skúsenosti. Spoločnosť sa na národnej úrovni podieľa na príprave digitálneho obsahu nielen pre školy, čo dokáže zužitkovať aj na európskej úrovni. Projekt navyše obohatí znalostnú základňu slovenskej pobočky Atosu.
„Máme k dispozícii špičkové technológie, odborníkov, technické vybavenie i priestory,“ hovorí O. Kadlec o rozvinutí možností spoločnosti. „Vieme tak pokryť kompletný životný cyklus výroby vzdelávacieho obsahu. A hoci prvotnú fázu – scenáre a prípravu témy - musia spraviť odborní garanti, vieme zabezpečiť aj tých,“ dodáva.
Projekt Newton má priniesť vzdelávanie budúcnosti, no jeho výsledky nájdu uplatnenie nielen v školstve. Ťažiť z neho môže aj komerčná sféra. Napríklad priemyslu ponúka rozšírená realita obrovské možnosti využitia.
Projekt odštartoval v marci 2016 a potrvá tri roky.
Projekt Newton (Networked Labs For Training In Sciences And Technologies) je súčasťou programu Európskej únie Horizont 2020 pre študentov druhého a tretieho stupňa. Zameriava sa najmä na technické odbory, ktoré sa v angličtine dajú zastrešiť pod skratku STEM (Science, Technology, Engineering, Math). Podieľa sa na ňom šesť univerzít a osem firiem zo siedmich krajín. Slovensko v ňom okrem spoločnosti Atos zastupuje Slovenská technická univerzita. Atos spolupracuje aj s občianskym združením Imobilio, takže výsledkom bude platforma prístupná aj pre študentov s fyzickým postihnutím.
Rozšírená realita i viac zmyslov
„Cieľom je strategická zmena v prístupe k vzdelávaniu. Od statických, či čiastočne dynamických modelov sa prechádza k úplne inej dimenzii,“ vysvetľuje podstatu budovanej platformy O. Kadlec.
Projekt kladie veľký dôraz na hry a gamifikáciu, ktoré majú študentov motivovať. Experimentuje aj s viaczmyslovým vnímaním. Jeho cieľom je zapojiť do vzdelávania napríklad hmat alebo čuch a prispieť tak k kvalitnejšiemu osvojeniu si učiva.
Zložitý svet matematiky a technických smerov im má zase priblížiť rozšírená realita – stav, keď sa pomocou technického zariadenia do reálneho prostredia premieta virtuálna vrstva, umožňujúca vysvetľovať, skúšať i simulovať rôzne modely. Práve vizualizačné nástroje bude pripravovať slovenská pobočka Atosu.
Od škôl po priemysel
Atos má s prípravou vzdelávacích programov bohaté skúsenosti. Spoločnosť sa na národnej úrovni podieľa na príprave digitálneho obsahu nielen pre školy, čo dokáže zužitkovať aj na európskej úrovni. Projekt navyše obohatí znalostnú základňu slovenskej pobočky Atosu.
„Máme k dispozícii špičkové technológie, odborníkov, technické vybavenie i priestory,“ hovorí O. Kadlec o rozvinutí možností spoločnosti. „Vieme tak pokryť kompletný životný cyklus výroby vzdelávacieho obsahu. A hoci prvotnú fázu – scenáre a prípravu témy - musia spraviť odborní garanti, vieme zabezpečiť aj tých,“ dodáva.
Projekt Newton má priniesť vzdelávanie budúcnosti, no jeho výsledky nájdu uplatnenie nielen v školstve. Ťažiť z neho môže aj komerčná sféra. Napríklad priemyslu ponúka rozšírená realita obrovské možnosti využitia.
Projekt odštartoval v marci 2016 a potrvá tri roky.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024