CLASHING: EFEKTÍVNE VZDELÁVANIE V KYBERNETICKEJ A INFORMAČNEJ BEZPEČNOSTI
Zamestnanci väčšiny spoločností žijú v predstavách, že kybernetická bezpečnosť sa ich netýka, a vedenie spoločnosti predpokladá, že pred potenciálnymi útokmi alebo stratou dát ich ochránia implementované technológie. Kybernetické útoky sú však v posledných rokoch výrazne sofistikovanejšie a častejšie.
Nie je tak prekvapením, keď z prieskumov vyplýva, že práve správanie zamestnancov je najväčšou slabinou firiem z pohľadu kybernetickej a informačnej bezpečnosti. Systematické a pravidelné budovanie bezpečnostného povedomia, vzdelávanie bežných používateľov v oblastiach kybernetickej bezpečnosti je znakom spoločností pripravených na digitálnu transformáciu. Základné znalosti zamestnancov o potenciálnych hrozbách a spôsoboch ochrany by mali byť pre vašu spoločnosť kľúčové.„Skúsenosti z praxe s rôznymi online vzdelávacími nástrojmi nám ukázali, že zamestnanci si odovzdané informácie neosvoja, a čo je horšie, nemenia svoje správanie. V rámci interného programu inovácií sme v ANECTe rozvinuli ideu vzdelávacej platformy, ktorá ľudí vtiahne do deja. Emócie a súťaživosť vás prinútia opakovane rozmýšľať o kybernetických hrozbách a podprahovo si osvojiť dobré vzorce správania,” uviedol Martin Valko, COO spoločnosti ANECT a.s.
Prinášame tak platformu Clashing, online kartovú hru, ktorá mení pohľad na firemné školenie v oblasti bezpečnosti. Ide o kartový súboj, kde kolegovia hrajú proti sebe. Jeden na pozícii Hackera, ktorý sa snaží útočiť na firmu, a druhý má v súboji rolu Zamestnanca, ktorý firmu obraňuje pred hrozbami a útokmi. Môžeme hrať aj v móde proti počítaču, ale oveľa záživnejšie sú priame súboje s ľuďmi, kolegami. Vzdelávanie prebieha formou krátkych kartových súbojov, štandardne 10 – 15 minút. A zamestnanci sa postupne vystriedajú v každej role aby lepšie pochopili riziká svojho správania aj z pohľadu útočníkov. Hráči majú k dispozícii unikátne karty, ktoré obsahujú široké spektrum kybernetických útokov, hrozieb z bezpečnosti informácií či fyzických bezpečnostných útokov a reakcií na ne.
Aktuálne je k dispozícii 5 herných prostredí – Kancelária, Mimo kancelárie, Home-offi ce, Počítač a Mobil, Internet a Sociálne siete. Celá hra je dostupná v 3 jazykových mutáciách – slovenskej, českej a anglickej. „Aby platforma Clashing mala zmysel pre našu cieľovú skupinu spoločností, je dôležitý súlad vzdelávacieho obsahu s legislatívou, zákonom o kybernetickej bezpečnosti alebo normami, ako je ISO 27000 pre systém riadenia informačnej bezpečnosti. A teda práve do tvorby adekvátneho obsahu a niekoľkých revízií obsahu boli zapojení naši konzultanti pre oblasť procesov, informačnej bezpečnosti,“ hodnotí Martin Valko zo spoločnosti ANECT a.s.
V rámci manažmentu platformy Clashing máte k dispozícii správu účtov zamestnancov s informáciami o už absolvovaných školeniach, možnosti na plánovanie vzdelávacích kampaní alebo rebríčky úspešnosti. Manažment alebo tím HR tak má rôzne možnosti, ako kreatívne nasadiť vzdelávaciu platformu, ktorú si ľudia v spoločnosti obľúbia. Práve gamifikácia rôznych oblastí je dnes cesta, ako ľudí upútať, pravidelne podprahovo vzdelávať. My veríme, že gamifikácia témy, ako je kybernetická a informačná bezpečnosť, bude prínosom pri dosiahnutí nášho cieľa zvyšovať povedomie o téme v spoločnosti. Clashing naučí zamestnancov ochrániť firmu proti kybernetickým hrozbám a zlepší bezpečnostné návyky ľudí vo vašom tíme.
MARTIN VALKO, ANECT
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024