Digitalizácia a AI sú nevyhnutnosťou, nie nutnosťou
Neexistuje priemyselné odvetvie, ktoré by v rámci svojej transformácie mohlo digitalizáciu a automatizáciu preskočiť.
Odvaha vyskúšať najnovšie technológie, inovácie a využívanie IT technológií prostredníctvom cloudu, kedy zákazník platí za služby, ktoré reálne využíva sú základným predpokladom rastu konkurencie Slovenska v celosvetovom meradle.
Jedinečná príležitosť
Dnešná neľahká bezpečnostná, energetická a ekonomická situácia núti podnikateľov, vrcholových manažérov firiem, ako aj inštitúcie verejnej správy, ešte viac sa zamýšľať nad svojim prevádzkovým modelom a pridanou hodnotou, ktorú budú schopní oni alebo im zverené podniky generovať v blízkej budúcnosti.
Digitálna transformácia a využívanie umelej inteligencie nám našťastie dávajú šancu urobiť zo Slovenska ekonomicky silnejšiu krajinu lepšie pripravenú na budúcnosť. Umelú inteligenciu môžeme už dnes využiť pri množstve opakujúcich sa činností, v call centrách bánk, e-shopov, či štátnych organizácií, kde dokáže odpovedať na jednouché otázky, vďaka čomu sa špecialisti zákazníckej starostlivosti môžu venovať riešeniu zložitejších problémov. Najsofistikovanejší asistenti, ktorých IBM implementovala sú integrovaní s backendovými systémami a pomáhajú s automatizáciu, pričom ich najväčšie AI implementácie sú schopné zvládnuť viac ako tisíc interakcií súčasne. Vďaka IBM oddeleniu pre etiku AI, kde sa venujú trasovaniu umelej inteligencie vedia, na základe čoho sa ich umelá inteligencia IBM Watson rozhoduje, a akým spôsobom bola natrénovaná.
Ešte stále sú v pozícii, ktorá im pri rozvíjaní ľudských talentov umožní získať lepšie a príťažlivejšie postavenie v porovnaní s konkurenciou, a zabezpečí prosperitu v širokej škále odvetví.
Technológie pre budúcnosť
Výhodou digitálnej transformácie je, že už v krátkom čase prináša potrebnú konkurenčnú výhodu, pričom v strednom a dlhodobom horizonte sa stáva absolútnou nevyhnutnosťou. IBM ako líder na trhu informačných technológií prináša zákazníkom riešenia v oblasti cloudu, automatizácie, umelej inteligencie a informačnej bezpečnosti, ktoré sú veľmi dobre škálovateľné a dokážu reagovať na ich individuálne potreby.
„Digitalizujeme, zbavujeme firmy „papierovania“, vieme našim zákazníkom dodať bezpečnostné riešenia, ktoré monitorujú diskusné fóra hackerov, pričom súčasne vyhodnocujeme bezpečnostné opatrenia, aby sme upozornili na blížiace sa hrozby.
Našou nespornou výhodou je aj medzinárodné know-how získané z projektov v zahraničí, ako aj naša platforma generatívnej umelej inteligencie WatsonX," hovorí Fridrich Matejík, generálny riaditeľ IBM Slovensko a IBM Česká republika