ITAPA 2017: Digitalizácia neobchádza ani podniky
Využívanie digitálnych služieb je pre nás dnes už samozrejmosťou. Rovnako tak sa v súčasnosti na každom kroku stretávame s internetom a
rôznymi aplikáciami. Ako je to však vo výrobných podnikoch? Podliehajú aj oni tomuto nezadržateľnému trendu?
Automobil vstupuje do obdobia najväčších zmien vo svojej histórii a bude to mať takmer so 100 % istotou vážny vplyv aj na samotný automobilový priemysel. Ako tieto zmeny zvládať? Jednou z možností je aplikácia digitalizácie do výrobných, logistických i ostatných procesov automobilovo orientovaných firiem. Prednáška Martina Morháča zo Slovenského zväzu automobilového priemyslu poukazuje na potrebu zosúladenia strategických, výrobkových a procesných zmien s využitím vhodných technológií.
Motoristov sa týka aj koncept Smart Cities, prostredníctvom ktorého dnes už mnohé mestá kladú základy pre realizáciu takýchto trvalo udržateľných a prepojených konceptov. Príkladom môže byť parkovanie, ktoré je často problémom a motoristi hľadajúci parkovacie miesto môžu predstavovať až 30 % dopravy v meste. Najväčšou výzvou pre budúcnosť sa tak ukazuje byť spôsob, ako sa bude integrovať rastúci počet riešení inteligentných miest do komplexnejšieho ekosystému súvisiacich objektov, miest a ľudí.
Riešením, ako to dosiahnuť, je nadradená platforma Smart City. Tá proaktívne poskytuje služby, oznámenia a informácie, integruje, harmonizuje a analyzuje obrovské množstvo údajov na predvídanie, zmiernenie a dokonca aj prevenciu mnohých problémov. Tieto údaje sa potom využívajú napríklad na inteligentné presmerovanie dopravy a zníženie počtu nehôd, identifikáciu kriminálnych miest na zmiernenie zločinu, prepojenie občanov v práci alebo mimo mesta. Viac sa dozviete v prednáške Petra Chochola zo spoločnosti ATOS IT Solutions and Services.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024