Jednotný digitálny trh
Vytvorenie jednotného digitálneho trhu je jednou z priorít Junckerovej komisie. Kolégium komisárov dnes prvýkrát diskutovalo o stratégii pre jednotný digitálny trh, ktorá má byť predložená v máji.
- Lepší prístup k digitálnym tovarom a službám pre spotrebiteľov a podniky
- Formovanie rámcových podmienok pre úspech digitálnych sietí a služieb
- Vytvorenie európskej digitálnej ekonomiky a spoločnosti s dlhodobým rastovým potenciálom
Inovačné podniky nemajú zostať uväznené na svojich domácich trhoch, treba im pomôcť, aby sa rozšírili v celej EÚ. Od začiatku do konca to bude ťažký boj, najprv si však musíme stanoviť ambiciózne ciele. Európa by mala maximálne využiť výhody digitálneho veku – lepšie služby, väčšia účasť a nové pracovné miesta.“
Komisár pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Günther H. Oettinger v tejto súvislosti uviedol: „Európa nemôže byť na čele digitálnej revolúcie, ak v nej vládne 28 rôznych režimov regulácie telekomunikačných služieb, autorských práv, bezpečnosti informačných technológií a ochrany údajov. Potrebujeme európsky trh, ktorý umožní novým obchodným modelom prosperovať, začínajúcim podnikom rásť a výrobnému odvetviu využívať internet vecí. Aj ľudia však musia investovať – do svojich digitálnych zručností, či už v zamestnaní alebo vo voľnom čase.“
Viac podrobností v tlačovej správe.
Zdroj: Zastúpenie Európskej komisie v SR
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024