Anna Surová Čulíková
Vyštudovala Univerzitu Komenského v Bratislave. V profesijnej kariére zastávala riadiace funkcie na Odbore školstva v Bratislave II, v Metodicko-pedagogickeom centre v Bratislave a vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychologie, kde pôsobí aj t.č. ako predseda Riadiaceho výboru národného projektu VÚDPaP. V pedagogickej oblasti sa dlhodobo venuje digitalizácii vzdelávacieho a poradenského procesu v rezorte školstva. Je autorkou publikácii, článkov a prezentácií o digitálním vzdelávaní. Je realizátorkou viacerých národných projektov, ktoré riešili a riešia digitalizáciu vzdelávania a poradenského procesu v SR v kontexte požiadaviek EÚ. V súčasnosti riadi proces tvorby a implementácie digitálnych služieb do systému výchovného poradenstva a prevencie v SR.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
KOMPOSYT = budúcnosť komplexných digitálnych služieb v poradenskom procese už dnes
Prečo by vám prednáška nemala uniknúť?
Prednáška predstaví unikátny projekt online diagnostikovania žiakov na celoštátnej úrovni, vedený odborníkmi z oblasti výchovy a vzdelávania. Získava cenné informácie o žiakoch, ich osobnosti a osobitosti, ktoré následne pomáhajú ďalšiemu výskumu a najmä k vytváraniu nových noriem v rámci poradenstva. Informácie získané v testovaní pomáhajú aj samotným deťom. Napr. pri voľbe ich budúceho povolania.
KomposyT je digitálny nástroj, poskytujúci užívateľom v poradenskom systéme digitálne služby, ktoré uľahčujú proces riadenia a realizácie poradenskej činnosti v rezorte školstva SR. Unikátne riešenie digitálnych služieb spočíva v možnosti celoštátneho zberu dát z diagnostík klientov v poradenských centrách pre účely výskumu, v štandardizačnom procese s vytváraním nových noriem k diagnostickým nástrojom, v evidencii , sledovaní a poradenskej činnosti pre klientov v skrátenom on-line režime získavania výsledkov z diagnostikovania, s perspektívou dlhodobého časového horizontu archivácie, v on-line sprístupnených diagnostických nástrojoch, v bezpečnostnom projekte a security službách pre chránenie dát, v komplexnom e-learningovom portfóliu a zdieľaní informačných zdrojov v digitálnej knižnici, v on-line komunikácii a výmene dát medzi odborníkmi, v rezortnom a medzirezortnom systéme online plánovania poradenských procesov v SR .
-
Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov
-
Európsky rozmer digitálneho vzdelávania v slovenských školách
Socializácia je jeden zo základných pilierov školského vzdelávania. Využívaním nových digitálnych technológii a s tým súvisiacich vzdelávacích stratégií sa vytvárajú nové možnosti, ktoré významne ovplyvňujú osobnosť v sociálnej skupine, ako aj kvalitu sociálnej skupiny v školskom prostredí. Dôležitú rolu v tomto novom technologickom prostredí ale stále zohráva ľudský faktor a tým je učiteľ a jeho žiaci. Kvalitné edukačné a psycho-sociálne kompetencie učiteľ v oblasti problematiky sociálnej podpory osobnosti v procese digitalizácie vzdelávania, vytvárajú predpoklad pre tvorbu kvalitnej sociálnej interakcie v modernom edukačnom prostredí. -
Digitálne vyučovanie a jeho inovačné potencie
Vzdelávací proces v školách, ktoré využívajú moderné edukačné technológie nadobúda nové dimenzie, ktoré zabezpečujú progresívny a kvalitatívny rast výchovno-vzdelávacieho procesu. Zmeny v technológii vzdelávania s využívaním multimediálnych zdrojov korešpondujú so stratégiou reformy slovenského školstva. Naštartovanie týchto zmien je podmienené aj odbornou prípravou pedagogických zamestnancov v oblasti digitálnej gramotnosti a overovaním nových metód a foriem vzdelávania v školskej praxi. Tieto inovatívne edukačné postupy s využívaním multimediálnej učebne boli predmetom výskumu zameraného na zistenie sociálno-emocionálneho vplyvu digitálneho vyučovania na žiakov vybraných základných a stredných škôl. Výstupy z predmetného výskumu sú identifikované v našej prezentácii.