Ferdinand Vítek
Narodený: 19. augusta 1959 v Nitre, ženatý, 2 synovia, žije v Nitre
Vzdelanie: 1978 - 1984 MFF UK v Bratislave
Zamestnanie a funkcie: 1984 - 1986 SOU-E Vráble, stredoškolský profesor
1986 - 1993 Gymnázium Gudernova ul. v Nitre, stredoškolský profesor matematiky, fyziky, informatiky
1993 - 1994 HRSYS, s.r.o. Nitra, programátor - analytik
1994 - 2000 dFlex s.r.o. Nitra, programátor - analytik
2000 - 2002 riaditeľ KA SDKÚ Nitra
od 2003 primátor mesta Nitra
Vzdelanie: 1978 - 1984 MFF UK v Bratislave
Zamestnanie a funkcie: 1984 - 1986 SOU-E Vráble, stredoškolský profesor
1986 - 1993 Gymnázium Gudernova ul. v Nitre, stredoškolský profesor matematiky, fyziky, informatiky
1993 - 1994 HRSYS, s.r.o. Nitra, programátor - analytik
1994 - 2000 dFlex s.r.o. Nitra, programátor - analytik
2000 - 2002 riaditeľ KA SDKÚ Nitra
od 2003 primátor mesta Nitra
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025
-
Využívanie IT k modernému manažmentu miest a lepšiemu poskytovaniu služieb svojim obyvateľom na príklade mesta Nitra
Prezentácia využívania informačných technológií v slovenských mestách sa opiera o spoločné charakteristiky 25 slovenských miest s počtom obyvateľov od cca 30 000 až po hlavné mesto Bratislavu s takmer pol miliónom obyvateľov. V týchto mestách žije prakticky jedna tretina obyvateľov Slovenskej republiky, ktorí sa podieľajú viac ako dvomi tretinami na tvorbe HDP Slovenska. Spoločnými znakmi v oblasti využívania informačných technológií sú vlastné IT oddelenia, rozpočet pre IT oblasť v miliónoch Sk, využívaný počet počítačov viac ako 100 kusov a kvalita pripojenia na internet viac ako 1 Mbps. Spoločným problémom tejto skupiny, ale i všeobecne miest a obcí na Slovensku je problém finančných zdrojov na zvýšenie rozsahu i kvality informačných technológií tak pri manažmente sídiel, ako i v oblasti poskytovania služieb obyvateľom i návštevníkom mesta a regiónu. Na Slovensku v rámci štruktúry verejnej správy nie je uplatnená rovnaká podpora pre štátnu správu a samosprávu. Štát uhrádza pre štátnu správu multilicencie Enterprise Agreement s Microsoftom, samospráva by si mala a predbežne aj musí hradiť tieto výdavky sama. Podobná situácia je v oblasti odborných služieb pre verejnú správu, napríklad Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky ponúka produkt JASPI (Jednotný automatizovaný systém právnych informácií) pre štátnu správu bezplatne, samospráva si ich musí kupovať ako komerčný produkt. Na príklade mesta Nitra možno charakterizovať situáciu veľkých a väčších slovenských miest. Uvedené pozitívne príklady i negatívne skúsenosti v oblasti využitia informačných technológií ilustrujú súčasný stav. Našim spoločným cieľom, ktorý presadzujeme najmä prostredníctvom Únie miest Slovenska, je maximálne rozšírenie a posilnenie informatizácie a internetizácie verejnej správy a zrovnoprávnenie podmienok pre štátnu správu a územnú samosprávu s cieľom vybudovať jednotné systémy efektívnej komunikácie v rámci Slovenska i Európskej únie.