Ján Jurkovič
Vzdelanie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave – Veda o výtvarnom umení
Profesionálna prax
1980 – 1982
Pracovisko: Okresné stredisko štátnej pamiatkovej starostlivosti Spišská Nová Ves
Funkcia: historik
1983 - 1985
Pracovisko: Reklamný podnik ERPO Bratislava
Funkcia: vedúci dokumentačného centra obchodu
Výsledky: vybudovanie zbierok dokumentujúcich vývoj obchodu v SR (40 000 zbierkových predmetov), vytvorenie odborných a organizačných základov múzea
1986 - 1989
Pracovisko: Múzeum obchodu
Funkcia: riaditeľ
Výsledky: založenie Múzea obchodu SR ako inštitúcie plniacej funkcie múzea a jeho poslanie, vytvorenie expozície Dejiny obchodu na Slovensku
1989 – 1994
Pracovisko: Historické múzeum SNM
Funkcia: zástupca riaditeľa
Výsledky: reorganizácia správy zbierok a zavádzanie elektronickej evidencie, inštalácia dočasných expozícií na Bratislavskom hrade
1994 – 2000
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: programový manažér
Výsledky: vybudovanie centrálneho marketingového pracoviska, konštituovanie veľtrhu múzeí (Salón múzeí, neskôr Nostalgia), realizácia viac ako 400 múzejných výstav (7 autorských)
2000 – 2004
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: vedúci centra informatiky SNM
Výsledky: informatizácia múzeí SNM, spracovanie projektu Centrálnej evidencie múzejných zbierok v SR (CEMUZ)
2004 – 2010
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: manažér CEMUZ
Výsledky: vývoj a nasadenie nástrojov na elektronickú evidenciu zbierok v múzeách SR a vybudovanie Jednotného vedomostného systému múzeí SR
2011 - 2013
Pracovisko: Múzeum SNP
Funkcia: manažér projektu Digitálne múzeum
Výsledky: spracovanie projektu Digitálne múzeum a jeho odborná garancia
2013
Pracovisku: Múzeum SNP
Funkcia: digitalizátor
Výsledky: digitálne snímanie 2D a 3D predmetov
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave – Veda o výtvarnom umení
Profesionálna prax
1980 – 1982
Pracovisko: Okresné stredisko štátnej pamiatkovej starostlivosti Spišská Nová Ves
Funkcia: historik
1983 - 1985
Pracovisko: Reklamný podnik ERPO Bratislava
Funkcia: vedúci dokumentačného centra obchodu
Výsledky: vybudovanie zbierok dokumentujúcich vývoj obchodu v SR (40 000 zbierkových predmetov), vytvorenie odborných a organizačných základov múzea
1986 - 1989
Pracovisko: Múzeum obchodu
Funkcia: riaditeľ
Výsledky: založenie Múzea obchodu SR ako inštitúcie plniacej funkcie múzea a jeho poslanie, vytvorenie expozície Dejiny obchodu na Slovensku
1989 – 1994
Pracovisko: Historické múzeum SNM
Funkcia: zástupca riaditeľa
Výsledky: reorganizácia správy zbierok a zavádzanie elektronickej evidencie, inštalácia dočasných expozícií na Bratislavskom hrade
1994 – 2000
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: programový manažér
Výsledky: vybudovanie centrálneho marketingového pracoviska, konštituovanie veľtrhu múzeí (Salón múzeí, neskôr Nostalgia), realizácia viac ako 400 múzejných výstav (7 autorských)
2000 – 2004
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: vedúci centra informatiky SNM
Výsledky: informatizácia múzeí SNM, spracovanie projektu Centrálnej evidencie múzejných zbierok v SR (CEMUZ)
2004 – 2010
Pracovisko: Riaditeľstvo SNM
Funkcia: manažér CEMUZ
Výsledky: vývoj a nasadenie nástrojov na elektronickú evidenciu zbierok v múzeách SR a vybudovanie Jednotného vedomostného systému múzeí SR
2011 - 2013
Pracovisko: Múzeum SNP
Funkcia: manažér projektu Digitálne múzeum
Výsledky: spracovanie projektu Digitálne múzeum a jeho odborná garancia
2013
Pracovisku: Múzeum SNP
Funkcia: digitalizátor
Výsledky: digitálne snímanie 2D a 3D predmetov
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025
-
Digitalizácia kultúrneho dedičstva v Múzeu SNP – praktický pohľad
AKTIVITA 1 – vybudovanie Digitalizačného centra
ako sa darí realizovať zámer vybudovať špičkové pracovisko schopné samostatne na najvyššej dosiahnuteľnej úrovni digitalizovať zbierky múzeí v SR
AKTIVITA 2 – ošetrenie a konzervovanie zbierok
priebeh a rozsah konzervátorských zásahov, ktoré predchádzajú digitalizácii zbierkových predmetov
AKTIVITA 3 – prípravné procesy
pohľad na pripravenosť múzeí na digitalizáciu a doterajšie výkony logistiky digitalizácie
AKTIVITA 4 – digitalizácia múzejných zbierok
aktuálny stav kľúčovej aktivity- vlastné výkony Digitalizačného centra
- očakávania od outsourcingu
predpoklady digitalizácie znalostí ľudovo-umeleckej výroby a spracovanie ľudových tancov -
Digitálne múzeum
-
Jednotný vedomostný systém múzeí SR
Múzejné zbierky majú pre kultúrnu spoločnosť hodnotu ako existujúce dôkazy pominutých skutočností, preto ich žiadne digitálne zobrazenie nemôže nahradiť. Môže ich však zastúpiť. Je preto dôležité mať jednotný systém zobrazovania takýchto informácií. Cieľom vedomostného systému múzeí (CEMUZ) je vytvorenie digitálneho zástupcu, ktorý je schopný sprostredkovať technicky dosiahnuteľné maximum informácií.