Marek Galinski
Marek Galinski sa narodil v Bratislave a pôsobí ako odborný asistent na FIIT STU, titul PhD. z aplikovanej informatiky získal v roku 2020. Vo svojej výskumnej činnosti na Ústave počítačových systémov a aplikovanej informatiky FIIT STU sa zameriava najmä na komunikačné architektúry a počítačové siete z pohľadu ich optimalizácie alebo bezpečnosti.
Vo výučbe sa venuje predmetom ako sú napr. Počítačové a komunikačné siete, Mobilné technológie a aplikácie či Webové publikovanie. Ešte ako študent založil spoločnosť Regex s.r.o., ktorá sa od svojho vzniku v roku 2014 venuje vývoju softvérových riešení na mieru. Je fanúšikom otvorených technológií a otvoreného softvéru, a komunitu týchto ľudí sa snaži rozvíjať pomocou každoročnej konferencie Bratislava OpenCamp, ktorú spoluzakladal. Od roku 2019 je súčasťou výskumného tímu 3 fakúlt STU (SjF, FIIT, SvF) pracujúceho na projekte autonómneho vozidla.
Vo výučbe sa venuje predmetom ako sú napr. Počítačové a komunikačné siete, Mobilné technológie a aplikácie či Webové publikovanie. Ešte ako študent založil spoločnosť Regex s.r.o., ktorá sa od svojho vzniku v roku 2014 venuje vývoju softvérových riešení na mieru. Je fanúšikom otvorených technológií a otvoreného softvéru, a komunitu týchto ľudí sa snaži rozvíjať pomocou každoročnej konferencie Bratislava OpenCamp, ktorú spoluzakladal. Od roku 2019 je súčasťou výskumného tímu 3 fakúlt STU (SjF, FIIT, SvF) pracujúceho na projekte autonómneho vozidla.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
IGNITE SESSION: Sú slovenské cesty pripravené na nástup inteligentných áut?
Ak je dopravné značenie na ceste nejednoznačné, vodiči improvizujú. Chcete ale sedieť v autonómnom aute, ktoré bude musieť improvizovať?
V posledných rokoch Európska Únia vývija veľké úsilie na zvyšovanie bezpečnosti cestnej dopravy v členských štátoch, v rámci programu Vision Zero. Prechod na inteligentnú mobilitu sledujeme aj v našich autách v priamom prenose - z roka na rok nám do áut pribúda viac nových asistenčných systémov. Načo nám však je auto, ktoré dokáže prečítať dopravné značky a jazdné pruhy, ak toto značenie na ceste nie je prítomné? Ako sa má auto zariadiť, ak je toto značenie nejednoznačné? Dokáže na našich cestách auto dopravné značenie iba prečítať, alebo má šancu aj porozumieť jeho širšiemu kontextu a správne sa rozhodnúť? Sú naše cesty na túto zmenu pripravené?
VIDEOZÁZNAM -
IGNITE SESSION: Sú slovenské cesty pripravené na nástup inteligentných áut?
-
Ignite session: Autonómne vozidlo STU - od montážnej dielne k vývoju autonómnych áut
Slovensko je prakticky od svojho vzniku popredným hráčom v oblasti automobilového priemyslu, žiaľ stále len v podobe pribúdajúcich montážnych dielní zahraničných automobiliek. Výskumno-vývojové strediská pribúdajú veľmi pomaly a sú skôr výnimkou. Tento rok však Slovenská technická univerzita v spolupráci s priemyselnými partnermi predstavila prototyp autonómneho vozidla avSTUBA, ktoré síce dnes zďaleka nemôže konkurovať Tesle či iným veľkým hráčom, no to ani nie je jeho cieľom. Týmto projektom STU ukázala, že keď sa spoja experti a výskumníci z troch fakúlt a získajú aspoň malú podporu priemyslu, dokážu prejsť cestu od nápadu k funkčnému prototypu, v ktorom je možné sa odviezť. Všetci výskumníci z projektu avSTUBA sú aj učitelia, ktorí svoju prácu vnímajú ako povolanie. Slovensko má tak príležitosť stať sa lídrom v širšom regióne v oblasti vzdelávania budúcich expertov pre oblasť smart dopravy.
Projekt je primárne projektom Strojníckej fakulty STU na ktorom sa aktívne podieľa Fakulta informatiky a informačných technológií STU a Stavebná fakulta STU. Priemyselní partneri sú spoločnosti Siemens, Xenomatix, Kyburz Switzerland a SlovakiaRing.
Videozáznam