Martin Mihálik
Mihálik Martin pôsobí ako Solution Architekt v DXC Technology Slovakia. Svoje vzdelávanie ukončil na Fakulte informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave v odbore Informačné systémy. Počas štúdia získal prvé profesijné skúsenosti v pozícií programátora-analytika pracujúceho pre Anasoft APR. Pracoval na projekte týkajúceho sa optimalizácie kvality procesov na montážnych linkách, pričom sa okrem programovania oboznámil aj s analýzou, návrhom a metodikou manažmentu kvality Six Sigma. Tiež, počas štúdia absolvoval študijný pobyt na Linneaus University, Vaxjo vo Švédsku. Po návrate zo Švédska pracoval popri škole v pozícií programátor na telco projekte pre CGI. Od ukončenia štúdia v roku 2012 pracuje v DXC Technology Slovakia. Venuje sa návrhu Enterprise Architektúry a rozvoju nových progresívnych technológií a DXC produktov. Podiela sa na viacerých projektoch Ministerstva vnútra SR, medzi významné patrí napríklad projekt eID (elektronická identifikačná karta), NEV (národná evidencia vozidiel), či ILK (integrovaná lustračná konzola). Je držiteľom certifikátov ArchiMate 3 Practitioner a OMG-Certified UML Professional.
-
Mobilná lustrácia
Mobilná centrálna lustračná konzola je zariadenie, s ktorým policajt zrealizuje hraničnú kontrolu mobilne. Napríklad nastúpi do vlaku a zrealizuje kompletne hraničnú kontrolu osôb, dokladov a ich odtlačkov prstov v centrálnej lustračnej konzole v priebehu pár sekúnd bez nutnosti vystupovania cestujúcich z vlaku. To isté platí aj pre iné typy hraničných prechodov, napríklad na letiskách. Pozrite si s DXC Technology rôzne scenáre a potenciál ďalšieho vývoja služieb mobilnej lustrácie, kde významným aspektom dnešnej doby je zvýšenie bezpečnosti obyvateľov, krajín a maximalizovanie efektivity práce polície pri lustráciách.
Videozáznam -
Využitie eID karty v komerčnom prostredí
Prečo by Vám prednáška nemala uniknúť?
Estónsko nie je krajina zázrakov, ako sa často prezentuje a tiež si prešla zložitými rokmi v prvých fázach informatizácie verejnej správy. Podarilo sa jej presadiť eID kartu v komerčnom sektore, no v skutočnosti najvýraznejšie tomu pomohol ekonomický záujem jednej jedinej komerčnej spoločnosti. Slovensko a ani mnohé iné krajiny túto výhodu nemajú, ale príležitosti ako skutočne používať eID kartu takmer každý deň aj pre prístup ku komerčným službám sa objavujú práve teraz a v čase, keď sa po 4 rokoch dosiahlo mnoho pozitív v súvislosti s eID kartou.
Občiansky preukaz s čipom, známy tiež ako eID karta, sa podarilo zaviesť v početných krajinách naprieč Európskym kontinentom, nevynímajúc Slovensko a ani výkladnú skriňu informatizácie - Estónsko.
V tejto baltskej krajine sa tak udialo už v roku 2002 a u nás až o 11 rokov neskôr. Aj vďaka časovému odstupu je možné pozorovať vzájomné paralely a rozdiely oboch krajín, ale čo je dôležitejšie, je možné identifikovať faktory úspechu eID kariet v komerčnom sektore a aj faktory, ktoré tomuto úspechu bránia. Prijaté smernice, nariadenia a formulované akčné plány v rámci strategickej vízie Európskej únie o jednotnom digitálnom trhu otvárajú unikátne okno príležitostí na prienik eID karty do komerčnej sféry. Karta eID tak môže ponúknuť aj poskytovateľom komerčných služieb stále nevyčerpaný potenciál s pozitívnym ekonomickým efektom a zároveň dramaticky zmeniť súčasné vnímanie eID karty verejnosťou.
Je príbeh Estónska skutočne taký jednoduchý a bezchybný, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať? Čo motivovalo komerčný sektor v Estónsku sprístupniť ich služby prostredníctvom eID? A čo má Slovensko spoločné s týmto lídrom informatizácie? Aké sú skutočne hodnotné prípady použitia eID karty v komerčnom sektore? Existuje vôbec prienik záujmov občana, komerčnej inštitúcie a štátu?
Peter Handzuš z DXC Technology sa zameria na tieto a ďalšie otázky ohľadom praktického využitia eID karty v komerčnom sektore.
Videozáznam
-
Využitie eID karty v komerčnom prostredí
Prečo by Vám prednáška nemala uniknúť?
Estónsko nie je krajina zázrakov, ako sa často prezentuje a tiež si prešla zložitými rokmi v prvých fázach informatizácie verejnej správy. Podarilo sa jej presadiť eID kartu v komerčnom sektore, no v skutočnosti najvýraznejšie tomu pomohol ekonomický záujem jednej jedinej komerčnej spoločnosti. Slovensko a ani mnohé iné krajiny túto výhodu nemajú, ale príležitosti ako skutočne používať eID kartu takmer každý deň aj pre prístup ku komerčným službám sa objavujú práve teraz a v čase, keď sa po 4 rokoch dosiahlo mnoho pozitív v súvislosti s eID kartou.
Občiansky preukaz s čipom, známy tiež ako eID karta, sa podarilo zaviesť v početných krajinách naprieč Európskym kontinentom, nevynímajúc Slovensko a ani výkladnú skriňu informatizácie - Estónsko.
V tejto baltskej krajine sa tak udialo už v roku 2002 a u nás až o 11 rokov neskôr. Aj vďaka časovému odstupu je možné pozorovať vzájomné paralely a rozdiely oboch krajín, ale čo je dôležitejšie, je možné identifikovať faktory úspechu eID kariet v komerčnom sektore a aj faktory, ktoré tomuto úspechu bránia. Prijaté smernice, nariadenia a formulované akčné plány v rámci strategickej vízie Európskej únie o jednotnom digitálnom trhu otvárajú unikátne okno príležitostí na prienik eID karty do komerčnej sféry. Karta eID tak môže ponúknuť aj poskytovateľom komerčných služieb stále nevyčerpaný potenciál s pozitívnym ekonomickým efektom a zároveň dramaticky zmeniť súčasné vnímanie eID karty verejnosťou.
Je príbeh Estónska skutočne taký jednoduchý a bezchybný, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať? Čo motivovalo komerčný sektor v Estónsku sprístupniť ich služby prostredníctvom eID? A čo má Slovensko spoločné s týmto lídrom informatizácie? Aké sú skutočne hodnotné prípady použitia eID karty v komerčnom sektore? Existuje vôbec prienik záujmov občana, komerčnej inštitúcie a štátu?
Peter Handzuš z DXC Technology sa zameria na tieto a ďalšie otázky ohľadom praktického využitia eID karty v komerčnom sektore.
Videozáznam
-
Budúcnosť elektronických dokladov na Slovensku – koncept MultiPass?
Videli ste film Piaty element? A pamätáte si scénu s herečkou Milla Jovovich, (vo filme postava LeeLoo s oranžovými vlasmi) ako všade, kam chce vstúpiť ukazuje kartičku so svojou fotografiou a hovorí jediné slovíčko, ktoré sa v novom svete naučila? "Multipass".
Áno, tieto sci-fi scény, keď by na “všetko“ mal stačiť jediný doklad, sa nám zdali úsmevné. Ešte väčší úsmev na tvári by sa nám objavil, ak by tvorcovia filmu tento doklad implementovali na microSD kartu a tú vložili do mobilu. A keď by vám ukázali, že okrem elektronického občianskeho preukazu môžete mať na microSD karte v mobile aj elektronický vodičský preukaz, elektronický technický preukaz, elektronický preukaz poistenca aj biometrický pas, to by ste len neveriacky krútili hlavou a tvrdili, že to nie je bezpečné a ani možné. Dej filmu sa odohráva v budúcnosti v roku 2263. Zdá sa, že experti v HPE by prekvapili nielen tvorcov filmu a už o 247 rokov skôr by vám chceli ukázať, akým smerom sa vývoj v oblasti elektronických a identifikačných dokladov posúva. Čo by nám, občanom, riešenie Multipass mohlo priniesť a akým spôsobom by ho mohli využívať služby eGovernmentu. Ak vás zaujíma technologické pozadie konceptu Multipass, stačí si prísť vypočuť prezentáciu Martina Mihálika, ktorý sa s vami rád podelí o detaily riešenia.
-
Ako pomôcť k zníženiu nehodovosti na slovenských cestách?
Ako pomôcť k zníženiu nehodovosti na slovenských cestách?
Prečo by vám prednáška nemala uniknúť?
V poslednej dobe sa vo vyspelých krajinách čoraz častejšie stretávame s trendom zavádzania automatických dopravných pokutovacích systémov. Podobne aj na Slovensku, zavedenie dopravného informačného systému prinesie rad relevantných benefitov.
Anotácia:
Na základe zákona o objektívnej zodpovednosti sa naskytá možnosť vytvorenia automatického dopravného informačného systému. Predmetný informačný systém by mohol pokrývať celý proces spracovania dopravného priestupku od zachytenia priestupku certifikovaným meracím zariadením, následnej klasifikácie typu priestupku, automatického rozpoznávania evidenčného čísla vozidla v zhotovenej fotografií, lustrácie údajov v agendových systémoch, vytlačenie a doručenie tiketu do vlastných rúk občana, až po manažment platieb, či správnych konaní. V neposlednom rade, príjem z pokút zabezpečí vysokú návratnosť investície do predmetného riešenia.