Matúš Vecel
Matúš Vecel pôsobí ako IT projektový manažér Portálu Malina, mimo toho poskytuje služby ako konzultant pre oblasť digitalizácie a automatizácie procesov vo firmách. Počas obdobia pandémie COVID-19 založil a riadil mobilné odberné miesto, ktoré vďaka implementácii moderných technológií patrilo medzi najefektívnejšie odberné miesta na Slovensku.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
Centralizované poskytovanie sociálnych služieb ako nástroj pre efektívnejšiu a cielenejšiu pomoc
V súčasnosti je poskytovanie sociálnych služieb čoraz náročnejšie z dôvodu rastúceho počtu prijímateľov, ale aj kvôli zložitému administratívnemu procesu a obmedzeným finančným zdrojom. Centralizované systémy, podporené modernými informačnými technológiami, umožňujú mestám poskytovať sociálne služby efektívnejšie a cielenejšie. Využitím týchto systémov môžu mestá lepšie sledovať potreby jednotlivcov, optimalizovať rozdelenie zdrojov a monitorovať účinnosť poskytovaných služieb. Prezentácia priblíži prínosy a výzvy pri implementácii centralizovaných informačných systémov pre sociálne služby na úrovni miest, vrátane praktických príkladov a výsledkov z ich aplikácie. -
Portál Malina – efektívny nástroj včasného zabezpečenie najvhodnejšej následnej a dlhodobej starostlivosti
Portál MALINA ako prvý národný navigátor dostupnej služby v situáciách bezvládnosti sme uviedli oficiálne do prevádzky v marci 2019. Jeho cieľom je predísť situáciám bezradnosti, zhoršenia stavu v dôsledku neskorého zabezpečenia potrebnej služby. Dôvodom jeho vzniku bol nedostatok včasnej pomoci pri posúdení potreby pokračujúcej starostlivosti v súvislosti so zhoršením zdravotného stavu a sebestačnosti ako vážny celospoločenský odborný i etický problém. Prezentovaná myšlienka posúdenia zdravotného a sociálneho stavu na základe jednoduchej aplikácie s prepojením na vyhľadanie vhodnej služby a voľnej kapacity už pri prepúšťaní pacienta z nemocnice je originálnym slovenským nápadom.
VIDEOZÁZNAM