Paolo Magina
Paulo Magina je od marca 2014 riaditeľ Jednotky verejného obstarávania v rámci Oddelenia integrity verejného sektora OECD.
Má za sebou viac ako 10 rokov skúseností vo verejnom sektore, okrem iného bol člen výboru a CFO portugalskej agentúry pre spoločné služby ústrednej správy, kde zodpovedal za financie, účtovníctvo, HR, IT a verejné obstarávanie pre štátnu správu. V rokoch 2010 až 2012 bol CEO Národnej agentúry pre verejné obstarávanie a viedol tam nastavenie centrálneho nákupného orgánu a implementáciu elektronického obstarávania. V poslednej dobe tiež pracoval s EBRD a UNCITRAL ako poradca pre stratégiu a právne reformy, návrh akčných plánov a roadmap pre reštrukturalizáciu systémov verejného obstarávania v regióne Spoločenstva nezávislých štátov (CIS). Predtým bol zastupujúcim členom kabinetu portugalského ministra dopravy a viac ako 12 rokov zastával manažérske pozície ako CFO a investičný riaditeľ v doprave, bankovníctve a private equity sektore.
Má za sebou viac ako 10 rokov skúseností vo verejnom sektore, okrem iného bol člen výboru a CFO portugalskej agentúry pre spoločné služby ústrednej správy, kde zodpovedal za financie, účtovníctvo, HR, IT a verejné obstarávanie pre štátnu správu. V rokoch 2010 až 2012 bol CEO Národnej agentúry pre verejné obstarávanie a viedol tam nastavenie centrálneho nákupného orgánu a implementáciu elektronického obstarávania. V poslednej dobe tiež pracoval s EBRD a UNCITRAL ako poradca pre stratégiu a právne reformy, návrh akčných plánov a roadmap pre reštrukturalizáciu systémov verejného obstarávania v regióne Spoločenstva nezávislých štátov (CIS). Predtým bol zastupujúcim členom kabinetu portugalského ministra dopravy a viac ako 12 rokov zastával manažérske pozície ako CFO a investičný riaditeľ v doprave, bankovníctve a private equity sektore.
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025
-
Kľúčové podmienky pre rozvoj a implementáciu národných stratégií elektronického verejného obstarávania
Skúsenosti OECD v zlepšovaní systémov verejného obstarávania vo svete potvrdzujú, že zdravé systémy elektronického obstarávania sú veľmi dôležité na dosiahnutie efektívneho verejného obstarávania. Súčasné prostredie elektronického verejného obstarávania na Slovensku, síce existuje už devať rokov, napriek tomu ho však možno definovať ako nejednoznačné v otázkach kontroly, legislatívy, procesov a systémov, čo zabraňuje lepšiemu a efektívnejšiemu používaniu existujúcich nástrojov.
Tvorba slovenskej národnej stratégie elektronického obstarávania je hlavná zložka projektu navrhnutého Slovenskou republikou, Európskou komisou a OECD s cieľom pomôcť krajine uzákoniť akčný plan verejného obstarávania, ktorý by umožnil využívanie európskych štrukturálnych a investičných fondov. Súhrnná stratégia elektronického verejného obstarávania usmerňujúca rôznorodé priority a ciele, podporená jasnou víziou, je kľúčovým aktivátorom reformy. Prezentácia sa podelí o hlavné zistenia a navrhovanú roadmapu k nastoleniu integrovaného systému elektronického verejného obstarávania na Slovensku.