Peter Weber
Peter Weber pôsobil v období 1991 až 2009 ako generálny riaditeľ slovenskej pobočky nadnárodných IT korporácií Digital Equipment Corporation, Compaq Computer a Hewlett Packard.
Dlhodobo pôsobí v oblasti eGovernment a ako predstaviteľ ITAS v oblasti Vládneho cloudu. V rokoch 2013 až 2015 bol zástupcom ITAS v Cloud Council pri Digital Europe v Bruseli. V období 2014 až 2016 bol vedúcim Pracovnej skupiny Digitálneho lídra pre eGovernment. V r. 2016 bol vedúcim teamu ITAS, ktorý sa aktívne podielal na spracovaní strategickej priority Vládny cloud a je zástupcom ITAS v stálej pracovnej skupine ÚPPV II pre túto problematiku.
Od r. 2014 pôsobí ako konzultant MF SR v rámci projektu 7.Rámcového programu Cloud for Europe, ktorý sa zaoberá cloudovými službami pre verejnú správu v EU a projektu Horizon 2020 EU-SEC, ktorý sa zaoberá otázkami certifikácie bezpečnosti a ochrany osobných údajov cloudových služieb v EU.
Peter Weber je členom Prezídia ITAS.
Dlhodobo pôsobí v oblasti eGovernment a ako predstaviteľ ITAS v oblasti Vládneho cloudu. V rokoch 2013 až 2015 bol zástupcom ITAS v Cloud Council pri Digital Europe v Bruseli. V období 2014 až 2016 bol vedúcim Pracovnej skupiny Digitálneho lídra pre eGovernment. V r. 2016 bol vedúcim teamu ITAS, ktorý sa aktívne podielal na spracovaní strategickej priority Vládny cloud a je zástupcom ITAS v stálej pracovnej skupine ÚPPV II pre túto problematiku.
Od r. 2014 pôsobí ako konzultant MF SR v rámci projektu 7.Rámcového programu Cloud for Europe, ktorý sa zaoberá cloudovými službami pre verejnú správu v EU a projektu Horizon 2020 EU-SEC, ktorý sa zaoberá otázkami certifikácie bezpečnosti a ochrany osobných údajov cloudových služieb v EU.
Peter Weber je členom Prezídia ITAS.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
Úvod moderátora
-
Úvodný príhovor moderátora
-
Úvodné slovo chairmana
-
Úvodné slovo
-
Koncepcia hybridného Vládneho cloudu
Pôvodná koncepcia Vládneho cloudu odsúhlasená v r. 2014 predpokladala jeho realizáciu na báze privátneho cloudu s cieľom minimalizovať bezpečnostné riziká. Cloudové služby však prešli z hľadiska bezpečnosti rýchlym vývojom a dnes je ich bezpečnosť zrovnateľná s klasickými IS. Najlepším dôkazom je fakt, že i americká CIA používa služby Amazonu. Preto v dokumente Strategická priorita Vládny cloud prijatom v marci t.r. je ako jedna z nosných aktivít zaradená jeho hybridizácia ako nástroj významného zefektívnenia Vládneho cloudu. Typickými príkladmi využitia Hybridného vládneho cloudu je umiestňovanie Big Data a Open Data mimo privátnu časť Vládneho cloudu, riešenie krátkodobej potreby dodatočnej procesnej alebo úložnej kapacity (Cloud bursting), využitie služieb iných ČŠ EU, a pod. vždy na základe ekonomickej výhodnosti.
V prezentácii sú zhrnuté základné funkcie Hybridného Vládneho cloudu, funkcie Sprostredkovateľa, akreditácia poskytovateľov cloudových služieb, ich obstarávanie a certifikácia ako i princípy prevádzky Hybridného Vládneho cloudu.
Videozáznam
-
Úvodné slovo
-
Koncepcia hybridného Vládneho cloudu
Pôvodná koncepcia Vládneho cloudu odsúhlasená v r. 2014 predpokladala jeho realizáciu na báze privátneho cloudu s cieľom minimalizovať bezpečnostné riziká. Cloudové služby však prešli z hľadiska bezpečnosti rýchlym vývojom a dnes je ich bezpečnosť zrovnateľná s klasickými IS. Najlepším dôkazom je fakt, že i americká CIA používa služby Amazonu. Preto v dokumente Strategická priorita Vládny cloud prijatom v marci t.r. je ako jedna z nosných aktivít zaradená jeho hybridizácia ako nástroj významného zefektívnenia Vládneho cloudu. Typickými príkladmi využitia Hybridného vládneho cloudu je umiestňovanie Big Data a Open Data mimo privátnu časť Vládneho cloudu, riešenie krátkodobej potreby dodatočnej procesnej alebo úložnej kapacity (Cloud bursting), využitie služieb iných ČŠ EU, a pod. vždy na základe ekonomickej výhodnosti.
V prezentácii sú zhrnuté základné funkcie Hybridného Vládneho cloudu, funkcie Sprostredkovateľa, akreditácia poskytovateľov cloudových služieb, ich obstarávanie a certifikácia ako i princípy prevádzky Hybridného Vládneho cloudu.
Videozáznam
-
Jednotný digitálny trh, III. pilier: Maximalizácia rastového potenciálu Digitálnej ekonomiky
Prečo by vám nemala prednaška uniknúť?
Jednotný trh by mal priniesť lepší prístup spotrebiteľov a podnikov k digitálnym tovarom a službám v celej Európe, vytvoriť vhodné a rovnaké podmienky pre digitálne siete a rozvoj inovačných služieb a zabezpečiť maximalizáciu rastového potenciálu digitálneho hospodárstva. Splní Európska únia jednu zo svojich hlavných priorít a vybuduje silný jednotný trh?
Anotácia:
Maximálne posilnenie rastu Digitálnej ekonomiky v EÚ a členských krajinách sa sústredí na 3 oblasti:
- Budovanie „Dátovej ekonomiky“ na báze Big Data. Kľúčovou iniciatívou v rámci tejto priority je Voľný tok dát v rámci EÚ.
- Posilnenie konkurencieschopnosti cestou interoperability a štandardizácie s cieľom vytvoriť podmienky pre cezhraničnú interoperabilitu komerčných i verejných subjektov členských štátov EÚ. V rámci tejto priority bude spracovaný integrovaný plán štandardizácie procesov a technológií Digitálnej ekonomiky a bude revidovaný Európsky rámec interoperability.
- Inkluzívna eSpoločnosť. V rámci tejto priority budú hlavnými témami:- Rozvoj digitálneho vzdelania a zručností
- Rozvoj eGovernmentu
- Adopcia Cloudu
- Uplatnenie princípu Once-only v hraniciach EÚ
- Bezpečné on-line úložiská dokumentov dostupné cezhranične v celej EÚ
- Single Digital Gateway
- Európsky eProcurement
- Prepojenie obchodných registrov s cieľom uľahčiť komerčným subjektom rýchlu on-line registráciu v rámci EU.
- Všetky tieto zámery budú prezentované z pohľadu ich adopcie v SR.
-
Spoločný európsky digitálny trh - pohľad ICT komunity
-
Projekt Cloud for Europe - riešenia pre adopciu Cloudu vo verejnej správe
-
Stratégia eGovernment Cloud v kontexte Stratégie EK pre rozvoj Cloud Computingu v EU
V septembri 2012 publikovala EK Stratégiu rozvoja Cloud Computingu v EU s dôrazom na vysokú bezpečnosť dát, ochranu zákazníkov a posilnenia úlohy EU pri rozvoji Cloud Computingu ako nástroja rastu HDP v krajinách EU. V prezentácii sú stručne zhodnotené čiastkové výsledky po prvom roku realizácie tejto Stratégie z pohľadu Digital Europe Cloud Council, ktorého je autor členom za ITAS. Je vyhodnotená nadväznosť Strategického dokumentu pre oblasť rastu digitálnych služieb a oblasť infraštruktúry...(2014-2020) spracovaný MF SR a Stratégiou EK pre Cloud Computing. V tomto kontexte je ukázané, že zámer SR rozvíjať všetky IS VS v období 2014-2020 na báze eGovernment Cloud je veľmi progresívny a pokiaľ bude dôsledne realizovaný, posunie slovenský e Government na špičkovú európsku úroveň.
-
Government cloud v slovenskej verejnej správe
Nova paradigma Cloud Computingu(CC) sa v komerčnej sfére presadzuje veľmi razantne, ale v IS verjnej správy ISVS) je postup pomalší nielen na Slovensku, ale v celej EU. Avsak jasné benefity CC (agilnosť, elasticita, efektívnosť) priťahujú stále väčšiu pozornosť, viaceré európske krajiny sú v pokročilom štádiu implementácie CC v ISVS, EK pracuje na európskej stratégii CC. MF SR a ITAS vytvorili pro bono Pracovnú skupinu pre zavedenie CC do ISVS, ktorá má pripraviť architektúru, štandardy a definovať road map zavedenia CC v ISVS na Slovensku. Autor prezentuje ciele a doterajšie výsledky Pracovnej skupiny.