Reinhard Posch
VZDELANIE
Dipl.- Ing. Dr. Techn. Technická Univerzita Graz, Rakúsko
PROFESIONÁLNA KARIÉRA
1971-1979 Výskumné centrum Graz
1974-1984 docent - Univerzita pre technológie, Graz
1979 pobyt na Sperry Univac (Roseville, MN, USA)
1984 habilitácia na prednášajúceho pre "Aplikované informačné procesy a informačné technológie"
1984 profesor pre "Aplikované informačné procesy a komunikácie"
1986 - vedúci Inštitútu pre aplikované informačné procesy a komunikačné technológie pri Univerzite pre technológie v Grazi
1999 riaditeľ pre výskum Rakúskeho centra pre technológie informačnej bezpečnosti (A-SIT)
2001 Chief Information Officer, rakúska spolková vláda
Dipl.- Ing. Dr. Techn. Technická Univerzita Graz, Rakúsko
PROFESIONÁLNA KARIÉRA
1971-1979 Výskumné centrum Graz
1974-1984 docent - Univerzita pre technológie, Graz
1979 pobyt na Sperry Univac (Roseville, MN, USA)
1984 habilitácia na prednášajúceho pre "Aplikované informačné procesy a informačné technológie"
1984 profesor pre "Aplikované informačné procesy a komunikácie"
1986 - vedúci Inštitútu pre aplikované informačné procesy a komunikačné technológie pri Univerzite pre technológie v Grazi
1999 riaditeľ pre výskum Rakúskeho centra pre technológie informačnej bezpečnosti (A-SIT)
2001 Chief Information Officer, rakúska spolková vláda
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025
-
Identita a šifrovacie mechanizmy v kontexte digitálnej suverenity
Kľúčové aspekty digitálnej suverenity budú kontrola IKT a nové technológie a paradigmy predovšetkým v oblasti mobilných technológií a cloud computingu. Tieto aspekty sú zároveň tými najťažšími bezpečnostnými výzvami. Priesečník týchto oblastí bude v nasledujúcej dekáde hlavným faktorom pri získavaní poprednej pozície alebo dominancie v oblasti IKT. S digitálnou suverenitou a medzinárodnými dohodami, TTIP bude rozhodujúce. Dopad Safe Harbor tomu dodá ešte viac komplexnosti.
Zdá sa, že Európa prehráva v globálnom nastavení, v ktorom sa Amerika sústreďuje na veľké a priemyselné softvéry a systémy a Ázia vedie v hardvéri, keďže pracovné a enviromentálne podmienky sa nepremietajú do produktov.
Európa je jeden z najväčších trhov a stále bojuje so svojou pozíciou v tejto hre. Potreby zákazníkov a bezpečnosť, rovnako ako ochrana dát a bezpečnosť dôverných informácií môžu byť oblasti, v ktorých má Európa dobré šance, nakoniec to ale celé bude o kontrole. Niektoré z kľúčových faktorov tejto kontroly sa premietnú do dôležitých detailných aspektov a nových IKT paradigiem ako sú mobilný a cloud computing a dokonca môžu byť nakoniec dominantné.
-
Napĺňanie výziev digitálnej agendy
-
Legislatívne a praktické možnosti na podporu eGovernmentu (príklad Rakúska)
Prezentácia sa zameria na praktické obmedzenia a opatrenia v oblasti eGovernmentu ako aj na praktické uplatňovanie opatrení v prípade rakúskeho zákona o eGovernmente. Ako dôsledok budú prezentovaných niekoľko typických situácií kedy potrebné zmeny si vyžadujú aj legislatívne úpravy. V zásade budú v prezentácií rozdiskutované nasledovné témy: · online transakcie v rámci eGovernmentu si vyžadujú jasnú a jednotnú identifikáciu. Táto identifikácia musí byť dostatočne bezpečná aby zamedzila masívne fraud a musí zahŕňať aj opatrenia súvisiace s ochranou dát. Princíp rakúskych občianských kariet vyhovuje týmto požiadavkám, ktoré sa stávajú kritickými pri plne automatizovaných procesoch ako sú finančné operácie online v Rakúsku · zabezpečenie platných elektronických dokumentov je riešené prostredníctvom elektronického podpisu. Zabezpečenie ich využiteľnosti vo viacerých situáciách si vyžaduje ďalšie úsilie v oblasti „oficiálnych podpisov“ v elektronickej forme. To by zvyšovalo možnosť zlepšení aj pre v súčasnosti používané procesy. · elektronické platby sa využívajú. Ale aj tak však obmedzovanie čakaní a fyzického transferu elektronického doručenia musí slúžiť ako pomôcka eGovernmentu. Rakúsko zistilo, že vhodným by bol systém, ktorý nepovoľuje všeobecné elektronické doručenie vládnych procesov mimo systém a ktorý zahŕňa privátne obchodovanie ako doručovateľské služby · ak je obmedzovanie papierovania citlivou záležitosťou, potom štandardné dokumenty by mali byť doručované elektronicky. V tomto kontexte registrácia štandardných dokumentov umožní procedúry bez „papierovačiek“. Uvedené mechanizmy budú prezentované na praktických príkladoch, aby boli ľahšie pochopiteľné.