Robert Redhammer
Robert Redhammer je rektorom Slovenskej technickej univerzity v Bratislave od roku 2011. Predtým pôsobil vo funkcii prorektora pre vedu v výskum od roku 2003 a ešte predtým vo funkcii prodekana Fakulty elektrotechniky v informatiky STU od roku 1997 pre oblasť vedy, výskumu a informatiky.
Vyštudoval Elektrotechnickú fakultu Slovenskej vysokej školy technickej v roku 1988, odbor mikroelektronika. Rok strávil na stáži na Univerzite v Yorku, vo Veľkej Británii. PhD obhájil v roku 1993, habilitoval sa v odbore elektronika v roku 1995 a inauguroval za profesora v rovnakom odbore v roku 2010.
Robert Redhammer stál za zrodom Univerzitného podnikateľského inkubátora STU, ktorý podporil vznik už viac ako 50 inovatívnych podnikov, za vznikom konceptu Univerzitného vedeckého parku, rozvoja univerzitných areálov a mnohými univerzitnými projektmi. Pod jeho vedením univerzita prijala Strategický rozvojový plán na roky 2012-2017, ktorého súčasťou je aj rozsiahla revitalizácia infraštruktúry STU a ktorý univerzita postupne napĺňa.
Bol členom predsedníctva APVV, členom viacerých poradných orgánov ministra, je členom Rady vlády SR pre vedu, techniku a inovácie, predsedom Slovenskej vákuovej spoločnosti, atď. Prispel k zostaveniu Akčného plánu SR pre vedu výskum a inovácie národnej Lisabonskej stratégie, Národného strategického referenčného rámca pre štrukturálne fondy EÚ na roku 2007-2013 pre oblasť výskumu, inovácií a ľudských zdrojov, ako aj k zostavovaniu strategického programu „Poznatkami k prosperite“ RIS3 SK pre roky 2014-2020 a ďalších dokumentov.
Vyštudoval Elektrotechnickú fakultu Slovenskej vysokej školy technickej v roku 1988, odbor mikroelektronika. Rok strávil na stáži na Univerzite v Yorku, vo Veľkej Británii. PhD obhájil v roku 1993, habilitoval sa v odbore elektronika v roku 1995 a inauguroval za profesora v rovnakom odbore v roku 2010.
Robert Redhammer stál za zrodom Univerzitného podnikateľského inkubátora STU, ktorý podporil vznik už viac ako 50 inovatívnych podnikov, za vznikom konceptu Univerzitného vedeckého parku, rozvoja univerzitných areálov a mnohými univerzitnými projektmi. Pod jeho vedením univerzita prijala Strategický rozvojový plán na roky 2012-2017, ktorého súčasťou je aj rozsiahla revitalizácia infraštruktúry STU a ktorý univerzita postupne napĺňa.
Bol členom predsedníctva APVV, členom viacerých poradných orgánov ministra, je členom Rady vlády SR pre vedu, techniku a inovácie, predsedom Slovenskej vákuovej spoločnosti, atď. Prispel k zostaveniu Akčného plánu SR pre vedu výskum a inovácie národnej Lisabonskej stratégie, Národného strategického referenčného rámca pre štrukturálne fondy EÚ na roku 2007-2013 pre oblasť výskumu, inovácií a ľudských zdrojov, ako aj k zostavovaniu strategického programu „Poznatkami k prosperite“ RIS3 SK pre roky 2014-2020 a ďalších dokumentov.
Prihláste sa na Jesenná ITAPA 2024
-
Univerzitné vzdelávanie IT odborníkov
Vo výchove informatikov na Slovensku narastajú pnutia. Kritickým sa javí spôsob financovania verejných vysokých škôl oproti požiadavkám zamestnávateľov na viac absolventov informatiky a dokonca aj záujmu mladých o jej štúdium. Roky sa nijako nepremieta do vzorca financovania verejných vysokých škôl potreba absolventov jednotlivých skupín odborov na trhu práce, čo podväzuje vzdelávacie kapacity v najžiadanejších odboroch a následne budúci hospodársky rast Slovenska. Nepremieta sa ani kvalita ich výchovy, ani rozdielna „cena“ učiteľa. Pritom práve odvetvia využívajúce informatiku pre Slovenskú republiku patria k strategicky najperspektívnejším sektorom vhodným na diverzifikáciu hospodárstva SR najmä vďaka rastu jeho exportu a vysokej pridanej hodnote. Na kongrese poukážeme na potrebu zmeny vo financovaní vzdelávania v oblasti informatiky...
Videozáznam
-
Univerzitné vzdelávanie IT odborníkov
Vo výchove informatikov na Slovensku narastajú pnutia. Kritickým sa javí spôsob financovania verejných vysokých škôl oproti požiadavkám zamestnávateľov na viac absolventov informatiky a dokonca aj záujmu mladých o jej štúdium. Roky sa nijako nepremieta do vzorca financovania verejných vysokých škôl potreba absolventov jednotlivých skupín odborov na trhu práce, čo podväzuje vzdelávacie kapacity v najžiadanejších odboroch a následne budúci hospodársky rast Slovenska. Nepremieta sa ani kvalita ich výchovy, ani rozdielna „cena“ učiteľa. Pritom práve odvetvia využívajúce informatiku pre Slovenskú republiku patria k strategicky najperspektívnejším sektorom vhodným na diverzifikáciu hospodárstva SR najmä vďaka rastu jeho exportu a vysokej pridanej hodnote. Na kongrese poukážeme na potrebu zmeny vo financovaní vzdelávania v oblasti informatiky...
Videozáznam
-
Digitálne mozgy: Informatika od ľudí pre ľudí
Digitálne mozgy: Informatika od ľudí pre ľudí
Bystré hlavy | kreativita | nové riešenia | technológie | možnosti | vyššia produktivita | dostupnosť | transparentnosť | odliv mozgov | príprava špecialistov | dobré školy | kvalitní učitelia | preťaženosť | hrozí kolaps ? Murphy | spoločne | ľudia | ľudia + ľudia.