Staňte sa partnerom

Stanislav Straka

Softec , vedúci projektu, senior vývojár
Straka Stanislav pracuje vo firme Softec ako  senior vývojár. V spoločnosti pracuje od roku 2000 a podieľal sa na viacerých projektoch zameraných hlavne na agendové systémy vo verejnom sektore. Rovnako má bohaté skúsenosti s vývojom automatizovaných migračných procedúr, webových služieb, tvorby tlačových výstupov, má dlhodobú prax z vedenia vývojových tímov.

Špecializácia:
Databázy: Oracle, MSSQL Server
Programovacie jazyky a technológie: C++, Java, JEE, HTML, JSP, ASP, PHP, XML, XSLT, SOA

Certifikáty:
ORACLE PL/SQL Developer Certified associate
APMG PRINCE2 Foundation + Practitioner
  • Elektronické služby v oblasti sociálnych dávok
    Prečo by Vám nemala prednáška uniknúť? 
    Prednáška prinesie komplexný prehľad služieb v oblasti sociálnych dávok v rámci Slovenskej republiky aj prehľad 39 nových elektornických služieb pre občanam ktoré mu uľahčia žiadať sociálne dávky či zjednodušuje cesty, ktorými sa k nim dostať. 


    Obsahom príspevku bude komplexný pohľad na elektronické služby v oblasti sociálnych dávok, ktoré využívajú centralizovaný systém na podporu výplaty sociálnych dávok prepojený na Register fyzických osôb. Príspevok sa bude tiež venovať samotnej portálovej nadstavbe, ktorá poskytuje 39 nových elektronických služieb v oblasti žiadostí o sociálne dávky a ich výplaty.


     
  • Sociálny rezort ako súčasť eGovernmentu
    Prvé programové obdobie operačných programov informatizácie spoločnosti sa už onedlho končí. Mnohé projekty, ktorých cieľom bolo postavenie základov eGovernmentu na Slovensku sa už postupne nasadzujú do produkčnej prevádzky. Ďalšie rozbehnuté projekty netrpezlivo čakali na toto nasadenie, aby mohli sprístupniť svoje elektronické služby verejnosti. Jedným z týchto projektov je aj Projekt Elektronické služby Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny, ktorý je zameraný na poskytovanie elektronických služieb v agende vyplácania dávok sociálnej pomoci a štátnej podpory.

    Cieľom projektu bolo okrem iného aj vytvorenie elektronických formulárov a napojenie vybudovaného systému Riadenia sociálnych dávok na základné piliere eGovernmentu a to Ústredný portál verejnej správy a základné registre ako je Register fyzických osôb.

    Príspevok bude venovaný skúsenostiam z integrácie IS RSD na systémy eGovernmentu. V krátkom príspevku predstavíme, čo sa nám za uplynulé obdobie podarilo a ako sme si poradili s problémami, ktoré sme museli počas vývoja vyriešiť.

  • Elektronické formuláre v sociálnej oblasti – ako na to s ÚPVS
    Ako na to – aby elektronické formuláre naozaj pomáhali

    Prečo by vám prednáška nemala uniknúť?
    Súčasne platné zákony a štandardy priamo neurčujú jediný spôsob realizácie elektronických služieb. Štátom sú určené len základné ohraničenia, ktoré majú zabezpečiť, aby bolo takéto podanie právne akceptované. Voľba použitých technológii a princípov je tak ponechaná v rukách jednotlivých poskytovateľov týchto služieb.
    Táto krátka prednáška predstaví jednu z možností „ako na to“. Stručne popíše proces od podania až po jeho spracovanie s využitím služieb Ústredného portálu verejnej správy.


    Anotácia:
    Operačné programy informatizácie spoločnosti majú zvyčajne za úlohu sprístupniť rôzne elektronické služby občanom, či už súkromným osobám alebo podnikateľským subjektom. Na zrealizovanie takýchto elektronických služieb sa často využívajú rôzne elektronické formuláre.
    Ako jednotný prístupový bod pre občanov bol vytvorený Ústredný portál verejnej správy, ktorý obsahuje aj sadu štandardných služieb podporujúcich samotný proces elektronického podania a doručovania elektronických písomností. Aby nebolo potrebné neustále riešiť opakujúce sa problémy v rôznych systémoch, je žiaduce, aby sa tieto štandardné služby ÚPVS využívali v čo najväčšej miere.


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies