Zsolt Sikolya
Prihláste sa na ITAPA Health&Care 2025
-
Rozvoj informačnej spoločnosti a eGovernmentu v Maďarsku
The new Hungarian Information Society Strategy has just been ready. It emphasizes the importance of the consistent development of back-office and front-office in every field. This is especially valid for e-Government, which is one of the main fields of the strategy. Although many important central back-office e-government projects have been launched – some of them even finished – in the latest years (high capacity governmental backbone, government, public administration metadata service and concept store, government directory, knowledge management based government intranet, etc.), the lack of interoperablity characterizes most of the information systems of the Hungarian public administration. Besides continuing the formerly started central developments, the new strategy and action plan will anticipate a radical improvement in the interoperability of these systems. Standardized data models, data interchange schemas and protocols will be specified for this purpose. But the effective reengineering of the administrational processes is also a prerequisite of the required interoperability. We must eliminate all the legal and procedural barriers of the electronic case management in the near future. -
Present State and Strategic Plans of the Back Office of the Hungarian Public Administration
Nová maďarská Stratégia informačnej spoločnosti bola práve dokončená. Zdôrazňuje dôležitosti dôsledného rozvoja back-office a front-office v každej oblasti. To platí najmä pre e-Government, ktorý tvorí jednu z hlavných oblastí stratégie. Napriek tomu, že bola v posledných rokoch začatá realizácia mnohých centrálnych back-office projektov eGovernmentu - niektoré z nich sú už ukončené (vysokokapacitná chrbtica vládnej siete, metadata služby verejnej správy a koncept skladovania dát, vládny adresár, vládny intranet založený na knowledge manažmente, atď.), väčšina informačných systémov maďarskej verejnej správy je charakterizovaná nedostatočnou interoperabilitou. Okrem pokračovania v už začatom vývoji na centrálnej úrovni od novej stratégie a akčného plánu sa očakáva radikálne zvýšenie interoperability týchto systémov. Za týmto účelom budú upresnené štandardizované dátové modely, schémy výmeny dát a protokoly. Ale efektívny reinžiniering administratívnych procesov je taktiež základnou podmienkou pre požadovanú interoperabilitu. V blízkej budúcnosti musíme eliminova1 všetky právne a procedurálne bariéry pre elektronický manažment prípadov.